fredag 16 maj 2014

Koalans besök i Falkenberg


Fyra veckor för sent kom jag till Falkenberg. 
Påsen jag kom i såg ut så här!


Tur att det bara var påsen som gick sönder och att jag inte blev skadad.
Jag fick hälsa på hos åk 2 på Falkenbergs Montessoriskola.



Jag tittar på när en riktig konstnär lär barnen symmetri. 
Han kommer till skolan varje vecka en hel termin.



Barnen ritade fjärilar.



Två barn lärde mig att måla. Det var svårt i början. Sen gick det bättre.



Nu har vi rast och vi gungar  ”Kinagunga”.



Efter att jag gungat ”Kinagunga” fick jag spela King och jag är först i kön. En snäll tjej håller mig. Alla barnen var duktiga på att spela King.



 Här träffade tvåorna sina fadderbarn för första gången. De gjorde tågvagnar. De ska sitta på väggen nästa läsår med bilder på fadder och fadderbarn.



Här är matsalen. Maten var god men det hade varit godare med eucalyptusblad till.



Här lär sig barnen att spela gitarr på musiklektionen.
Det lät härligt när barnen spelade.


Hoppas nästa resa går bättre!

Kram från Cool-Koalan

Barnen i tvåan tyckte att det var roligt med besök av koalan och saknar den redan.

Nedskrivet av tvåorna. Sekreterare var vår lärare Bodil Gesterling.


Följ Koalabjörnens resa via Tour Builder. Ladda ner Google Earth först.
Koalans blogg hittar du här.
Trevlig resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Information angående bygget på Bryngelstorpskolan

Nu är bygget på skolgården i full gång och flera entreprenörer med personal är på plats. Det har tyvärr skett en hel del skadegörelse på by...