fredag 17 januari 2014

Koalans vecka i Norrtälje

I onsdags kväll kom jag äntligen fram till Freinetskolan Mimer i Norrtälje. De verkade verkligen ha längtat efter att träffa mig! När de kom på torsdag morgon hade jag hittat ett bra ställe att sova på, så de letade efter mig i klassrummet. Ella hittade mig i en låda.

Jag var med på bildlektionen och målade abstrakt konst. Det var superroligt att lära sig. Zackarias hjälpte mig att måla en egen bild. På fritids var jag med och byggde på en arena i Minecraft. Det gick jättebra, jag gjorde en läktare där publiken kunde sitta.



I skolan på fredagen tittade jag på Lilla Aktuellt med klassen och det var jätteintressant. Jag tycker att det lät bra att man skulle kunna börja återvinna bomullen i gamla kläder. 


Jag besökte deras stad Götemus. Götemus är en stad som de har byggt i temat ”Stadsmusen och Lantmusen”. Där fanns både polisstation, kyrka, brandstation, mataffär, skola, sjukhus och bank. Jag passade på att bada i fontänen på torget…



Andra natten sov jag i deras mysrum. Jag blev ordentligt nedbäddad av Erik, Maja och Sofia. Jag kommer att sakna soffan!



Nu är det dags att åka vidare till Kungsgårdens skola.


Tack för den här gången alla i klass 2 på Freinetskolan Mimer!

Läs mer om Koalabjörnens resa via Tour Builder eller via Koalans egen sida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Information angående bygget på Bryngelstorpskolan

Nu är bygget på skolgården i full gång och flera entreprenörer med personal är på plats. Det har tyvärr skett en hel del skadegörelse på by...