söndag 26 januari 2014

Koalan i Sandviken

Hej åk 2 på Bryngeltorpsskolan!

Nu har jag varit ett par dagar hos årskurs 2 på Kungsgårdens skola i Sandviken. Jag fick följa med till badhuset när barnen skulle på simskola. Deras simskolefröknar Kristina och Maria berättade att allihop i åk 2 har tränat mycket på simningen och blivit jätteduktiga. På bilden sitter jag i bussen på väg tillbaka till skolan.



 Härifrån tränade några på att dyka.



Klassen har börjat träna på att skriva berättelser. Jag hoppas att de skriver en berättelse om mitt Sverige-äventyr. Jag har fått en ny kompis som heter Mille. Mille är en björn som har fått vara hemma hos alla barn i klassen under en helg när de gick i åk 1. När klassen och Mille fick höra talas om min Sverige-resa blev de allihop sugna på att Mille ska få göra en liknande resa.



Jag har även fått titta in till åk 3 på skolan. Det var jättekul att få träffa så många barn!
Nu börjar jag min resa till klass 1a på Domsjöskolan i Örnsköldsvik. Ha det bra så länge!


Hälsningar från Cool-Koalan i Kungsgården.

Lärare Malin Svensson har hjälp till att skriva.

Ladda ner Google Earth och följ Koalans resa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Information angående bygget på Bryngelstorpskolan

Nu är bygget på skolgården i full gång och flera entreprenörer med personal är på plats. Det har tyvärr skett en hel del skadegörelse på by...