tisdag 7 januari 2014

Koalabjörnen i Sundbyberg

Vi i klass 2 på Örskolan har haft en härlig vecka tillsammans med Koalabjörnen. Min första dag i klassen fick jag se en Sverigekarta. På kartan markerar klassen varje vecka vilken stad och skola som jag besöker.




På onsdagen hade hela skolan en juldag med julpyssel och olika julaktiviteter. Jag fick vara med i idrottshallen där det spelades julpingis!

På torsdagen fick jag vara med och äta julmat i matsalen. Det var inte min älsklingsmat eftersom koalabjörnar mest gillar att äta eukalyptusblad.


Eleverna i klassen har börjat forska lite om koalabjörnar för många vill lära sig mer om hur vi sover, hur många ungar vi har och vilka träd som är bäst att klättra i.

Idag har alla barnen kramat om mig och önskat mig en God Jul för nu ska alla ha lite julledigt. Det ska bli spännande att få komma till en ny skola.

Ann Christine Duckart har hjälpt till med skrivandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Information angående bygget på Bryngelstorpskolan

Nu är bygget på skolgården i full gång och flera entreprenörer med personal är på plats. Det har tyvärr skett en hel del skadegörelse på by...