tisdag 17 december 2013

Brev från Koalan i Bromma

Hej,
 
Jag har varit på besök i Stockholm, Bromma på Ulvsundaskolan.
 
I onsdags fick jag följa med till biblioteket dit vi åkte buss. På första bilden tittar jag på tidtabellen när bussen ska komma, på bild 2 sitter jag på bussen på väg till biblioteket. På 3:e kortet läser jag en jättespännande bok.  




Idag har vi firat Lucia på skolan. Jag fick vara med i Luciatåget och var en tomte (se bilder). Till lunch åt jag risgrynsgröt med socker och mycket kanel. Under dagen har vi julpysslat på skolan med massa roliga saker. Alla barnen är så snälla här och hjälper mig. Jag har fått hjälp att skriva ett brev om Luciadagen som jag har med mig när jag kommer tillbaka till er!





Saknar er!
Kram Cool-Koala

Lärare Nina Hermansson har hjälpt till att skriva och ta bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Information angående bygget på Bryngelstorpskolan

Nu är bygget på skolgården i full gång och flera entreprenörer med personal är på plats. Det har tyvärr skett en hel del skadegörelse på by...